süper yeşil mercimek yemeği


Süper yeşil mercimek yemeği fırında yapılır. İster etli ve et suyu ile yapın, isterseniz yeşil mercimek yemeğinizi sade yapın fırında pişirilen yeşil mercimek yemeğinin tadı bir başkadır. Yeşil mercimeğin her çeşit yemeğini seven biri olarak; yeşil mercimeğin fırında pişmiş halinin üzerine (tat ve lezzet olarak) yemek tanımam. Hele de, mercimeği tereyağı ve et suyu ile pişirmişseniz tadına doyum olmaz. Fırında yeşil mercimek yemeği yapımı gayet kolay; yemeğin bütün aşamaları tencerede ocak üstünde gerçekleştirilir. En son olarak yemek fırında pişirilir. Yemek fırında pişirileceği için, pişireceğiniz kabın fırın ısısına dayanıklı olması gerekir.

Fırında yeşil mercimek yemeğini nasıl yaptım: 200 ml. lik su bardağı ile iki ölçü yeşil mercimeği akşamdan suya koydum ve sabaha kadar ısladım. Tencerede 6 çorba kaşığı zeytinyağını ısıttım ve üzerine sırayla soğanı, domates salçasını koydum kavurdum. Peşinden yeşil mercimeği ve 6 su bardağı dolusu sıcak suyu koydum, tencereyi karıştırdım. Tencere kaynayınca kapağını kapattım ve ocaktan aldım. Tencereyi  200 dereceye ısıttığım fırına sürdüm ve 1 saat pişirdikten sonra fırından aldım. Kapağını açtım, tuzunu ilave ettim ve sofraya koydum.  Yemeğin tuzunu elimden geldiğince hep böyle, yemek piştikten sonra ayarlarım. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir