havuçlu patatesli bezelye yemeği


Havuçlu patatesli bezelye yemeği tencerede kısıkta 1 saatte pişer. Bezelye yemeği havuç ve patates kullanmadan da yapılır. Etli, kıymalı ve köfteli de yapılır. Bezelye yemeğini yapmak size kalmış, nasıl isterseniz öyle yapın. Yemek kısıkta pişeceği için, patatesin ve havucun fazlaca erime durumu olmaz. Patates ve havuç istenirse, bezelye yemeğinin ocaktan inmesine yarım saat kala ilave edilir, öyle pişirilir. Yemekte zeytinyağı, ayçiçek yağı ve her çeşit yemeklik yağ kullanılabilir. Ben 5 kaşık zeytinyağı kullandım.

Havuçlu patatesli bezelye yemeği nasıl pişirilir? Bezelyenin miktarı size kalmış, ben yarım kilo bezelye yemeğini şöyle yaptım. Bir patates ve bir havucu küp doğradım. Yağda bir soğanı, bir diş sarımsağı ve bir kaşık domates salçasını kavurdum. Üzerine bezelye, 3 su bardağı sıcak su, yeteri kadar karabiber, kimyon ve tuz ilave ettim. Tencereyi bir defa fokurdatım kapağı kapatım ve ateşi iyice kıstım. Yarım saat bitiminde, havuç ve patatesi ilave etim. Yemeği, son yarım saatte birlikte pişirdim ve ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgur pilavında ölçü

teflon tavada köfte nasıl pişirilir

donmuş et nasıl pişirilir

dondurulmuş brokoli nasıl pişirilir